Kembara di malam hari!

oleh sorensen pada 13 Disember 2008 dalam

Nak ke mana pulak malam2 buta nih!?

Haih.. sorila siaran tertunda pulak! Ha.. korang teka la aku nak pegi mana malam2 buta tu? Petang khamis lepas, balik dpd jogging bapak aku bgtau ajak ke kuching. Aku buat muka selamba je, sbb masa tu dah dekat pukul 6 petang dan aku assume dia ajak pegi keesokan harinya. Rupanya dia ajak pegi MALAM TU JUGAK! Terus aku tergelak. Mana taknya, tak pernah dibuat pun sebelum ni ktorang meredah highway sepanjang 320km ke kuching tu malam2 buta. Tapi aku tak kisah ler, dalam hidup aku mana ada istilah penat. So, aku pun ikut la sekali.

Sebenarnya, aku dgn bapak aku temankan member dia.. ada urusan kejap pagi jumaat tu di Hospital Umum Sarawak. Tapi pegi pun tak lama la sbb tengah hari jumaat tu ktorang dah balik semula, sbb dia ada keje. Tu yg pegi ala2 bidan terjun petang tu, bertolak pukul 7 malam. Tapi best gakla, ni la 1st time pengalaman aku melalui jalan highway yg dikelilingi hutan rimba di tengah malam buta. Sepanjang perjalanan tu ktorang berhenti dalam tiga kali je rasanya. Takde masalah sangat, kereta banyak lagi yg lalu lalang malam tu dan hujan pun sekejap2 je, tak lebat pun. Kepala aku rasa pening2 sikit, bkn apa sbb aku rabun malam. Bila pakai spec dlm kete yg bergerak tu membuatkan aku rasa terhuyung-hayang.

Sampai kat kuching dalam pukul 1.30 pagi. Ktorang pegi ke jalan satok tengok2 kalau ada tempat makan yg buka lagi. Stall dekat benteng satok dah banyak yg tutup. Nasib baik kfc kat situ 24 jam, so ktorang makan kat situ jela. Lepas habis makan tu, terus balik ke rumah ktorang kat matang.. sampai dekat pukul 2.30. Mengantuk giler.

So, pagi semalam aku dgn bapak aku pun temankan member dia ke HUS. Malangnya, appointment dgn doktor terpaksa dibatalkan sbb doktor tu ada urusan lain. Tu yg aku pelik, mcm mana mende tu bleh jadi? Padahal dah buat appointment, lagi boleh batal.. dahla dtg dpd jauh. Pastu ktorang tak gi mana2 pun, lepas lunch di SCR satok, terus bertolak pulang. Oleh sbb dah tengah hari, ktorang singgah di masjid kem tentera jalan penrissen utk solat jumaat. Sampai rumah lebih kurang pukul 5.45 petang.

Tapi ada something yg mencuit hati aku ms ktorang berhenti dkt pekan kecil sg. tenggang dlm perjalanan pulang tu. Anak sape la punya stall burger kat bawah ni?

Agak2 boleh book tiket tak kat sini? Hikss!


Comments seterusnya...