Jepun yang serba aneh...

oleh sorensen pada 07 Ogos 2010 dalam

Mesti ada antara korang merupakan penggila anime dari Jepun kan? Terus terang aku cakap, aku memang giler kartun Sailor Moon. Minat giler, sampai ke tahap maut punyer.. even sampai sekarang ni walaupun dah hampir 10 tahun citer tu selesai ditayangkan kat TV malaysia, aku still tengok dvd nyer berulang2 tanpa bosan. Dulu jugak penah berlaku demam 'dorama' dari Jepun. Bukan doraemon ye, 'dorama' tu nama panggilan untuk drama dalam bahasa Jepun. Simptomnya pun sama jugak, sampai sekarang ni aku akan cari mana2 yang best aku pernah tengok kat tv dan tengok berulang2 kali lagi.

Dah lama2 tu aku terfikir, kenapa ye aku giler sangat rancangan2 dari Jepun ni? Nak katakan pelakon drama diorang tu hot, rasanya pelakon2 Korea lagi hot kot. Tapi aku tak minat pun cerita2 Korea. Hmm.. mungkin la jugak, sebab produksi2 diorang di layar perak dan di kaca TV tu mencerminkan kebudayaan diorang. Bila dah lama tengok Jepun melalui media, terasa teringin sangat nak pegi ke sana tengok sendiri keadaannya.

So, aku surf la lagi cari gambar2 dan video dari Jepun. Entah mcm mana, terjumpa la satu site ni.. yang menyenaraikan benda2 dan pemandangan pelik yang ada di sana. Ada yang buat dahi aku berkerut, ada yang buat aku gelak mcm orang gila sorang2.. yang pasti lepas tengok gambar2 ni aku makin teringin nak pegi sana! Adehh...!!

Memang NEKAD la korang kalau pakai model ni kat Malaysia

Bubuh kat dinding watpe? Letak kat baju terus lagi cepat sejuk betul tak..

Bubuh kat rumah satu. Senang sket kalau tetamu datang kan?

Gempa bumi? Takyah risau dah, rumah hari2 terbalik..

La.. pokemon je ke? Agak2 livery Sailor Moon ade tak?

Air mineral ni yang paling kurang lemak di dunia. Beli tau!

Punye la gile kan dgn Hello Kitty...

Dijamin takkan basah sampai kiamat...

Kasih ibu membawa ke syurga.. kasih ayah??

Rozita Che Wan? Sape tu?

Camne la kalau aku pegi Jepun esok ni? Yare yare.. ('alahai' dlm bahasa Jepun)

Dipetik daripada
Funlol.com.


Comments seterusnya...