Kampus Timur UNIMAS terbakar!

oleh sorensen pada 10 Ogos 2010 dalam ,

Aku pernah menuntut di kampus ini dari pertengahan tahun 2004 sebelum mengambil keputusan keluar pada tahun 2006 untuk menukar haluan pengajian. Kampus timur UNIMAS masih lagi menempatkan dua fakulti iaitu Fakulti Sains Sosial (FSS) dan Fakulti Ekonomi dan Perniagaan (FEP) manakala fakulti-fakulti lain sudah pun berpindah ke kampus barat semenjak tahun 2007.

Takdir Allah tiada siapapun yang mampu menghalangnya. Aku menerima mesej dari seorang teman lama sekitar jam 11 malam semalam, memberitahu bahawa sedang berlaku kebakaran besar di kampus timur UNIMAS. Walaupun aku punya memori pahit dan kesedihan terpendam di tempat ini, namun inilah tempat yang pernah menemukan aku dengan sahabat-sahabat baik yang aku ada sekarang.

Lihat, kawan-kawanku. Tempat yang pernah menemukan kita kini sudah ranap dimamah api!

Inilah bangunan pentadbiran fakulti kami, FSS. Yang kini sudah tiada lagi.

Setinggi-tinggi penghargaan kepada blogger Asmayla, siapapun beliau dan dari mana pun sumber beliau mendapatkan gambar-gambar ini kerana sudi berkongsi. Sehingga waktu ini, belum ada terdengar mana-mana berita dari media yang memberi liputan jelas tentang punca kebakaran. Sama-sama kita nantikan.


Comments seterusnya...